ماشین آلات سنگین هبلکس

  • ۰
  • ۰

کار با استاکر دستی

استاکر دستی یکی از دستگاه های مورد استفاده در انبارها و بسیاری از مراکز صنعتی و تعمیرگاهی است. استاکر دستی که در واقع توسط نیروی هیدرولیکی روغن عمل می کند قابلیت حمل بار با تناژهای مختلف را داراست و می تواند در مواقعی که امکان استفاده از سایر بالابر ها به دلیل محدودیت های مکانی وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد.
عملکرد استاکر دستی هیدرولیکی تقریبا شبیه به دستگاه های لیفتراک است و ساختاری شبیه به آن دارد که معمولا برای بلند کردن بارهای پالتی سنگین از آن استفاده می کنند. در واقع ساختار چنگالی بالابرهای استاکر دستی برای بالابردن بارهای روی پالت بسیار مناسب است اما برای بالا بردن سایر بارها نیز از آن استفاده می شود.
چرخ های محکم طراحی شده برای استاکر دستی هیدرولیکی به شما امکان جابجایی راحت و با تعادل بالا در محدوده فضای کارتان را می دهد. این چرخ ها به ترمز نیز مجهز هستند که امکان نگهداری راحت را برای شما فراهم کرده و ایمنی کار را بالا می برد. علاوه بر این تعبیه شدن یک سیستم جلوگیری از سقوط ناگهانی، اطمینان کار را در حین بار بالا می برد. این سیستم از خالی شدن ناگهانی سیستم هیدرولیک جلوگیری کرده و به عنوان پشتیبان عمل می کند.

در ادامه به چگونگی استفاده اصولی و مطمئن از استاکر دستی پرداخته شده است.

در ابتدا سطحی که قرار است استاکر دستی را روی آن به حرکت درآورید را به لحاظ هموار بودن و نبود موانع و پستی و بلندی چک کنید.
قبل از استفاده از استاکر دستی ابتدا ترمز چرخ ها را با پایین آوردن پدال فعال کرده و از حرکت نکردن دستگاه استاکر دستی اطمینان حاصل کنید.
تمامی این مراحل را قبل از استفاده و یک بار بدون بار تست کنید.
روی دسته استاکر دستی شما یک ضامن سه موقعیته را مشاهده می کنید که بنا بر نیاز خود می توانید این ضامن را در یکی از سه موقعیتی که در تصویر نیز شرح داده شده، قرار دهید.
قرار گیری ضامن کنترلی در موقعیت پایین، استاکر دستی را آماده بالا بردن بار می کند. شما با بالا و پایین بردن دسته می توانید نسبت به بالا بردن بار خود تا ارتفاع دلخواه اقدام کنید.
سعی کنید در هنگام قرار دادن چنگال ها در زیر بار، آن ها را دقیقا در زیر مرکز بار قرار داده تا در هنگام بالا بردن استاکر دستی، تعادل بار حفظ شود.
بعد از قرارگیری بار در موقعیت دلخواه می توانید ضامن را در موقعیت وسط قرار داده و اصطلاحا آن را قفل کرده و آماده حرکت کنید. در این حالت می توانید با اطمینان خاطر بار را توسط استاکر دستی هیدرولیکی خود جابجا کنید.
و در نهایت برای پایین آوردن بار می توانید پس از قرار دادن استاکر دستی در موقعیت مشخص شده خود، با قرار دادن ضامن دسته استاکر دستی، مجموعه استاکر و بار را به آرامی پایین بیاورید.

با تغییر دادن حالت این ضامن ، شما می توانید مطابق راهنمای زیر آن را تنظیم کنید:

۱- زمانی که چنگال های استاکر دستی هیدرولیکی در زمانی که پمپ در حالت متعادل قرار دارد به سمت بالا حرکت می کند، مهره تنظیم (۲-۴) را روی پیچ تنظیم (۱-۴) بچرخانید. یا پیچ (۳-۴) را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که در این حالت با تکان دادن دسته استاکر دستی به سمت بالا یا پایین حرکت نکند.

۲- اگر مجموعه استاکر دستی هیدرولیکی در زمان قرار گیری در حالت قفل به سمت پایین حرکت می کند، مهره تنظیم (۲-۴) را روی پیچ تنظیم (۱-۴) بچرخانید. یا پیچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که در این حالت با تکان دادن دسته جک به سمت بالا یا پایین حرکت نکند.

۳- اگر با قرارگیری ضامن در بالاترین نقطه که برای پایین آمدن بار است، مجموعه به سمت پایین حرکت نمی کند، مهره تنظیم (۲-۴) را روی پیچ تنظیم (۱-۴) بچرخانید. یا پیچ (۳-۴) را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که حرکت به سمت بالای ضامن باعث پایین آمدن مجموعه و بار شود.

۴- اگر با قرارگیری ضامن در پایین ترین نقطه که برای بالا رفتن بار است، مجموعه به سمت بالا حرکن نمی کند، مهره تنظیم (۲-۴) را روی پیچ تنظیم (۱-۴) بچرخانید. یا پیچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا با قراردادن ضامن در پایین ترین نقطه و سپس پمپ کردن، جک به سمت بالا حرکت کند

 

  • ۹۹/۰۸/۲۲
  • گروه صنعتی هبلکس گروه صنعتی هبلکس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی