ماشین آلات سنگین هبلکس

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لیفتراک دیزل

لیفتراک دیزلی در زمره محبوب ترین نوع لیفتراک است که در بازار وجود دارد. در این نوع از لیفتراک  ها، به دلیل ساختار و نوع احتراق موتورهای دیزل نسبت به نوع لیفتراک  بنزینی، قدرت بیشتری دارند و می توانند بارهای سنگین تری را بلند کرده و تا ارتفاعات بیشتری بلند کنند. لیفتراک  های دیزلی برای استفاده در مناطق باز طراحی شده اند اما می توانند در انبارهای بزرگ با تهویه مناسب نیز استفاده شوند و بیشتر در مراکز صنعتی و در شرکت های خدمات بندری و انبار ها و …. استفاده می شوند.

به این دلیل که لیفتراک  دیزلی سرعت بالایی دارد این نوع لیفتراک  در فعالیت هایی که زمان و سرعت اهمیت دارد، کاربرد فراوانی دارد.  لیفتراک  دیزل در فضاهای باز به کررات مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از این نوع لیفتراک  در وزن های 1.5، 2، 2.5، 3، 3.5، 5 و 7 تن وجود دارد. فضای داخلی این ماشین به شکلی طراحی شده که کاربری بالایی دارد. در لیفتراک  دیزل، اتاقک کاربر بزرگ است و کارایی دستگاه بالا است. سهولت کارکرد مزیت دیگر این نوع از لیفتراک  می باشد. لیفتراک  های دیزلی برای حمل بار تا اوزان بسیار بالا مناسب هستند و قابلیت استفاده در انواع شرایط محیطی را داشته و مقاومت بالایی دارند.

در صورتی که لیفتراک  دیزل نیاز به تعمیر لیفتراک  دیزل داشته باشد ، تمام اتصالات لیفتراک  دیزل ساده هستند و کار با آن ها راحت است بنابراین سرویس دهی این نوع دستگاه به سهولت انجام می شود. موتور این لیفتراک  ها طوری طراحی شده که علاوه بر افزایش راندمان کار، در دور موتور پایین، گشتاوری بالا دارند. این لیفتراک  ها برای کاربردهای گسترده در شرایط آب و هوایی مختلف، گزینه بسیار مناسبی هستند. قطعات جانبی این لیفتراک  ها به راحتی در بازار، در دسترس است.

کاربردهای لیفتراک  دیزل

  • لجستیک و توزیع کالا
  • حمل و نقل کالا در انبارهای وسیع
  • کاربرد در صنایع ساخت و ساز
  • حمل ظروف حاوی مواد شیمیایی صنعتی

مزایای لیفتراک  دیزل

  • سهولت رانندگی و کنترل دستگاه
  • کاهش هزینه ها
  • امنیت بالا
  • افزایش راندمان کار
  • کاهش مصرف سوخت (مصرف بهینه انرژی)
  • سیستم پایدار حمل بار
  • مجهز به سیستم خنک کننده موتور (از گرم شدن بیش از حد موتورجلوگیری می کند)
  • نیاز به تعمیرات و نگهداری به صورت دوره ای
  • سیستم ترمز پیشرفته مجهز به روغن ( موجب افزایش دوام و طول عمر لاستیک ها می شود)

نکات مهم در مورد نگهداری لیفتراک  های دیزل

 

  • در فصل زمستان و هوای سرد، لیفتراک  را حتماً در جا گرم نگهداشته و از آب رادیاتور مخلوط با ضد یخ استفاده نمائید.
  • بهتر است در پایان هر روز کاری، مخزن گازوئیل مجدداٌ از سوخت، پر شود.
  • حتماً برای ریختن گازوئیل از صافی ظریف استفاده شود و گازوئیل عاری از هرگونه مواد اضافی و یا آب باشد.
  • هر روز صبح پس از روشن کردن، لیفتراک  باید به مدت 10 دقیقه در جا کار کند سپس حرکت داده شود.
  • هر 6 ماه یکبار فیلتر روغن لیفتراک  تعویض گردد.
  • قبل از روشن کردن لیفتراک ، نشانگر روغن های آن را کنترل کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم نمایید.
  • در صورت روشن نشدن لیفتراک  از استارت زدن مجدد قبل از بررسی ایراد و رفع آن خودداری کنید.
  • گروه صنعتی هبلکس گروه صنعتی هبلکس
  • ۰
  • ۰

لیفتراک برقی

مصرف بالای سوخت توسط وسایل نقلیه موتوری نظیر اتومبیل ها، موتورسیکلت ها، لیفتراک ها و .... در سطح جهان با توجه به کاهش منابع سوخت فسیلی و آلایندگی زیاد محیط زیست توسط این مصرف کنندگان، موحب توجه روز افزون به استفاده از تجهیزات استفاده کننده از سایر منابع انرژی گشته است. مطابق بررسی ها چنانچه روند مصرف به شکل موجود ادامه پیدا کند، میزان دی اکسید کربن موجود در محیط زیست تا سال 2050 به دو برابر میزان آن در سال 2005 خواهد رسید که از دیدگاه مسایل محیط زیستی، قابل قبول نخواهد بود. مطابق برنامه های جهانی، این مقدار بایستی در سال 2050 به نصف مقدار آن در سال 2005 برسد.

یکی از مناسب ترین روش ها جهت دستیابی به این هدف، در کنار روش هایی نظیر استفاده از تولید پراکنده انرژی در محل مصرف و تولید همزمان برق و حرارت، استفاده از وسایل نقلیه موتوری است که نیروی محرکه آنها از انرژی الکتریکی شبکه یا باطری تامین می شود.

یکی از این تجهیزات، که از نیروی محرکه الکتریکی برای انجام وظایف خود استفاده می کند، لیفتراک  برقی است و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین تجهیزات انبارداری به ویژه برای کسب و کارهای نوپا می باشد. این تجهیزات بهترین گزینه برای انبارهای نگهداری و ذخیره کالا با وسعت محدودتر می باشند.

لیفتراک  ها، ماشین های صنعتی پرکاربرد صنعتی هستند که در کارخانه ها و مناطق صنعتی، برای حمل بارهای سنگین استفاده می شوند. لیفتراک  های برقی نوعی از لیفتراک  می باشند که نسبت به لیفتراک  های دیزلی خیلی کم صداتر و آلودگی کمتری تولید می کند. این مدل را در محیط های باز یا بسته می توان استفاده کرد. از لیفتراک  برقی بیشتر در انبارها و مکان های سر بسته به علت عدم تولید آلودگی، صدای کم تر، کوچک بودن و قدرت مانور خوب در فضاهای کمتر بکار می گیرند. این مدل دستگاه هزینه سوخت بسیار پایینی دارد که می تواند هزینه اولیه که بابت قیمت لیفتراک  پرداخت می شود را جبران کند. همچنین به علت سبک بودن به راحتی قابل جابجایی است و رانندگان به راحتی می توانند با آن کار کنند.

لیفتراک  های برقی دارای موتور الکتریکی به همراه باطری هایی برای تامین انرژی الکتریکی بوده و از انرژی باطری ها، هم به عنوان نیروی محرکه موتور الکتریکی لیفتراک  ها و هم برای تامین انرژی لازم برای سایر تجهیزات استفاده شده در این نوع از لیفتراک  استفاده می شود. باطری ها می توانند هم از طریق اتصال شبکه و هم از انرژی حاصل از ترمز لیفتراک  شارژ شوند.

مزایای اصلی این لیفتراک  ها عبارتند از :

  • کاملا عاری از آلایندگی گازهای گلخانه ای هستند.
  • سر و صدای بسیار کم تولید می کنند.
  • راندمان بسیار بالاتر از موتورهای احتراق داخلی دارند.
  • قیمت موتورهای الکتریکی آنها کم است.
  • بدلیل استفاده کم از قطعات مکانیکی هزینه های سرویس و نگهداری آنها پایین است.

عیب اصلی این لیفتراک  ها، وابستگی کامل آنها به باطری (که تکنولوژی آن هنوز به ظرفیت و چگالی انرژی قابل مقایسه با سوخت های فسیلی نرسیده است) می باشد.

استفاده از این نوع لیفتراک ، از لحاظ مصرف سوخت مقرون به صرفه است، زیرا با انرژی برق کار می کند. اما از لحاظ کارایی در صنعت، معایبی هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مهمترین مشکل این نوع لیفتراک ، مربوط به باتری و شارژ آن است. این لیفتراک  به علت این که باید به طور مداوم شارژ شود نمی توان در فضای باز از آن استفاده کرد. اگرهم کاربر بخواهد با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری لیفتراک ، بارها را جابه جا کند، نمی تواند به طور مداوم در فضاهای آزاد، از آن استفاده نماید . دلیل آن هم به طور واضح مشخص است؛ راننده لیفتراک  باید پس از اتمام شارژ باتری، منتظر بماند تا باتری دوباره شارژ شده تا اپراتور بتواند به کار خود ادامه دهد.

لیفتراک  های برقی در انواع مختلف 1.5، 1.8 و 2 و 2.5 تنی تولید و به بازار عرضه می شوند. طراحی این نوع لیفتراک  منحصربه فرد است. صندلی راننده جوری طراحی شده تا نهایت راحتی را برای راننده لیفتراک  ایجاد کند. فرمان لیفتراک ، دارای سیستم فرمان هیدرولیک است.
سیستم ترمز لیفتراک  های برقی بسیار قوی عمل کرده و مجهز به سیستم خنک کننده هستند. این سیستم، باعث افزایش طول عمر تجهیزات مربوط به ترمز لیفتراک ، نسبت به نوع معمول آن می شود. از طرف دیگر، وجود روغن در سیستم ترمز، موجب می شود هنگامی که دستگاه، در حالت توقف کردن است، آلودگی صوتی کمتری ایجاد شود. مزیت بزرگ این سیستم این است که نیازی به تعمیرات و یا بازرسی فنی ترمزها توسط کارشناس نمی باشد.
لیفتراک  های برقی قابلیت تنظیم شیب را در هنگام حمل بار دارند. در مناطقی که زمین، مسطح نیست و شیب جزئی دارد، لیفتراک  مطابق با شیب مورد نظر تنظیم می شود.
علاوه بر حرکت روی سطح شیب دار، لیفتراک  برقی می تواند بر روی سطوح شیب دار، توقف هم داشته باشد. سیستمی در لیفتراک  ها نصب شده است که از لغزش لیفتراک  در هنگام توقف روی سطح شیب دار جلوگیری می کند.

 

  • گروه صنعتی هبلکس گروه صنعتی هبلکس
  • ۰
  • ۰

لاستیک لودر

لودر (Loader) یکی از ماشین‌آلات راه‌سازی و ساختمان‌سازی است که به دو صورت لودر چرخ لاستیکی و لودر  زنجیری تولید و به بازار عرضه می شود و یکی از کاربردی ترین  ماشین الات سنگین مورد استفاده در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی است که برای جابجایی و یا بار کردن مواد، ایجاد خاکریز، حفاری زیرزمین بناها، پرکردن خندق ها، خاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده در کانالها، بارگیری کامیون، بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی و … به داخل نوع دیگری از ماشین آلات (مانند کامیون کمپرسی، تسمه نقاله و …) کاربرد دارد.

از این میان، لودر های چرخ لاستیکی در ابعاد مختلف ساخته می شود. چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع لودر ها قدرت تحرک و سرعت فراوانی می بخشد. فشار وارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده و میتوان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیک لودر  تغییرداد. با این همه در زمنی های دارای سنگهای تیز، امکان آسیب این لاستیکها وجود دارد. در ضمن، در زمینهای خیس و گل آلود نیز کار کردن با لودر  چرخ لاستیکی مشکل است؛ البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها با سطح زمین آنها را به کار برد. نوعی از لاستیک لودر  ساخته شده است که دارای عاجهای خیلی ضخیمی هستند و می توانند درمناطق سنگی کار کنند.

شرکت های زیادی از جمله کاترپیلار ، کوماتسو ، ولوو ، هیتاچی ، هیوندای ، کاوازاکی و غیره در ساخت انواع لودر  فعالیت دارند.

 

تایر ( لاستیک ) پوشش حلقه ای می باشد که روی رینگ انواع ماشین آلات و یا سایر تجهیزات دیگر نصب می شود و از ساختاری منعطف با توانایی جذب ضربه برخوردار بوده و همیشه در تماس مستقیم با زمین است. بخش عمده ی تایر از جنس "لاستیک" ساخته شده است که به همین دلیل در ایران به نام لاستیک نیز شناخته می شود.

لاستیک به عنوان آخرین عضو گرداننده از سیستم انتقال قدرت در لودر  می باشدکه نقش مهمی را در کنترل دستگاه بر عهده دارد، پس انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هر چه بهتر این عضو از سیستم محسوب می گردد.

از سایزهای رایج لاستیک لودر  می توان به موارد زیر اشاره نمود :

لاستیک لودر 25*17/5

لاستیک لودر 25*23/5

لاستیک لودر 25*20/5

لاستیک لودر 25*27/5

لاستیک لودر 25*29/5

 

در سال ۱۹۹۴ شرکت اوزکا تایر (OZKAN Tyre) تولید محصولات لاستیکی خود را برای صنایع تایر آغاز کرد. OZKA تایرهای خود را با استانداردهای روز بین المللی (TSE – ETRTO – ECE) ، به همراه کیفیت خوب و اطمینان به مصرف کننده به اروپا و خاور میانه صادر می کند و با دارا بودن گواهینامه های بین المللی مدیریتی و کیفیتی از قبیل ISO 9001 ، ISO14001 ، OHSAS ، ISO 27001 توانسته است استانداردهای جهانی بهبود کیفیت را در کلیه مراحل ساخت تایر از مرحله دریافت مواد خام تا کنترل های نهایی پس از تولید را اجرا نماید.

کارخانه لاستیک اوزکا همچنین  ضمن همکاری و امضای تعهدنامه با سازمان حفاظت از محیط زیست  موفق به انجام مسئولیت خود در قبال جامعه جهانی در حفظ محیط و کاهش آلودگی  نموده است و این امر می تواند وجه تمایز این کارخانه با سایر کارخانه های تایر در ترکیه باشد.

در سالهای اخیر با توجه به ورود لاستیک هایی دارای عدم مرغوبیت کافی در بازار ماشین آلات، داشتن منبع مطمئن جهت تهیه تایرهای بروز و با کیفیت مناسب در جلوگیری از توقف های دستگاه، ضروری بنظر می رسد در این راستا این شرکت با توجه به نیاز مشتریان و محیط های کاری اقدام به کسب عامیلت فروش لاستیک اوزکا ترکیه در ایران نموده و بر مبنای سیاست سود کمتر، فروش بیشتر فعالیت می نماید. علاوه بر عرضه محصولات اوزکا، این شرکت همچنین لاستیک هایی با برند هنان، بارز، البرز،ترینگل و تیرون را به مشتریان خود عرضه می نماید.

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است.

از جمله امتیازات این شرکت، حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. از جمله فعالیت های این شرکت ایجاد یک مجموعه متخصص در زمینه فروش انواع لاستیک ماشین آلات راه سازی (لودر ،بیل بکهو، گریدر، بابکت، و…) و همچنین انواع لاستیک کشاورزی (تراکتور،کمباین و …) و صنعتیلاستیک لیفتراک توپر و لاستیک لیفترا بادی ) اقدام به فروش و ارسال این نوع لاستیک ها به تمام نقاط کشور نموده است.

 

 

 

 

لاستیک لودر | فروش لاستیک لودر | نمایندگی لاستیک لودرلاستیک لودر هنانلاستیک لودر اوزکالاستیک لودر ترینگللاستیک لودر تیرونلاستیک لودر آمورلاستیک لودر بارز

  • گروه صنعتی هبلکس گروه صنعتی هبلکس
  • ۰
  • ۰

forklift tire


لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک

همیشه این سوال برای مصرف کننده مطرح است که از لاستیک مناسب برای لیفتراک خود استفاده می کند یا نه؟ و یا چه زمانی باید لاستیک لیفتراک با یک لاستیک جدید جایگزین شود؟

لاستیک توپر لیفتراک & لاستیک بادی لیفتراک

به عنوان یک قاعده کلیلاستیک های توپر لیفتراک برای استفاده در محیط های داخلی و لاستیک های پنوماتیک (بادیلیفتراک در فضای باز استفاده می شوندلاستیک های توپر برای سطوح صاف داخل انبار و یا فضای باز (فقط آسفالت) ساخته شده است.

در کل لاستیک لیفتراک را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی نمود :

لاستیک پنوماتیک (بادی)

لاستیک های لیفتراک بادی (pneumatic) بسیار شبیه به تایرهای سنگین موجود در کامیونهای بزرگراه هستند. این نوع لاستیک ها با هوا پرشده اند. دارای عمق آج زیاد هستند و اغلب از لاستیک با دوامی ساخته می شوند. در این نوع لاستیک لیفتراک در بعضی از برنامه های کاربردی سنگین، به جای هوا با مایع پلی یورتان پر می شودلیفتراک بالاستیک پنوماتیک به دلیل انعطافی که این نوع لاستیک ها دارند در سطوح ناصاف دارای عملکرد بهتری هستندبنابراین راننده لیفتراک می تواند مدت زمان بیشتری بدون آنکه صدمه ای به دستگاه وارد شود در سطوح خشن حرکت کند و در عین حال کاربرد تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک می شود.

لاستیک توپر لیفتراک

لاستیک توپر بسیار شبیه به لاستیک بادی هستند، با این تفاوت که محفظه هوا را ندارند، بنابراین هیچ وقت پنچر نمی شوند. در این لاستیک به طور معمول لایه لاستیکی بر روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد (لاستیک حلقه ای). عمر لاستیک توپر بسیار زیاد است ولی مثل لاستیک بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک نمی شودلاستیک توپر در دو مدل حلقه ای (press on) و استاندارد تولید می شوند. این لاستیک برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از فضای کارگاه مناسب نمی باشند، شعاع گردش بیشتری نسبت بهلاستیک بادی دارند و در مقایسه با لاستیک بادی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

لاستیک لیفتراک پلی اورتان

این نوع لاستیک بسیار سبک، دارای چسبندگی فوق العاده و مقاومت غلتشی بسیار کمی هستند. این تایرها بیشتر برای لیفتراک های الکتریکی و آن هم برای فضای کارگاهی کاربرد دارندلاستیک پلی اورتان شبیه به تایر های حلقه ای هستند. این لاستیک بر روی ریچتراک ها و استاکرها ، پالت تراک ها و جک پالت ها نیز نصب می شوند. این لاستیک دارای شعاع گردش عالی هستند. از این لاستیک نمی توان برای محیط خارج از کارگاه و حتی برای کارهای سبک استفاده کرد.

نوع کاربری و محل کار تعیین می کند که چه لاستیک مناسب لیفتراک می باشد. به هر حال خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر دادلیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند نیازمند لاستیک بادی با چسبندگی زیاد هستند در لیفتراک های الکتریکی با کاربری محدود از لاستیک پلی اورتان استفاده می شود.جدول زیر برخی از تفاوت های این سه گروه ازلاستیک را نشان می دهد.

لاستیک توپر

لاستیک بادی

لاستیک پلی اورتان

در سالهای اخیر با توجه به ورود لاستیک هایی دارای عدم مرغوبیت کافی در بازار ماشین آلات، داشتن منبع مطمئن جهت تهیه لاستیک بروز و با کیفیت مناسب در جلوگیری از توقف های دستگاه، ضروری بنظر می رسد .

شرکت آذران پیشرو صنعت نظر به اهمیت صنعت جابه جایی مواد در اجرا و پیشبرد اهداف والای پروژه های ملی و صنعتی کشور با هدف ایجاد یک مجموعه متخصص در زمینه فروش انواع لاستیک لیفتراک با انواع برند ایرانی و خارجی اقدام به فروش و ارسال این نوع لاستیک ها به تمام نقاط کشور نموده است.

با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا لاستیک ارائه شده دارای بهترین کیفیت قیمتی رقابتی می باشند و این شرکت توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.
در این شرکت لاستیک لیفتراک در سایزهای زیر ارائه می گردد:
لاستیک لیفتراک 9*6.00
لاستیک لیفتراک 10*6.50
لاستیک لیفتراک 12*7.00
لاستیک لیفتراک 15*8.15 (15*9*28)
لاستیک 
لیفتراک 15*8.25

تمامی محصولات ارائه شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

 

  • گروه صنعتی هبلکس گروه صنعتی هبلکس